Olvashattatok már bejegyzést a vállalkozások és a social media viszonyáról. Boncoljuk most tovább a vállalkozások jelenlétét az online területeken.
Mostani cikkem alapja az Invitel felmérése. A felmérést több mint 1500 válasz alapján készült. A válaszadók 76 %-a társas vállalkozás nevében reagált a felmérésre.
A felmérés rendkívül érdekes eredményeket mutat. A vállalkozások csupán 33 %-a népszerűsíti termékeit, szolgáltatásait a közösségi oldalakon. Ezzel együtt a vállalkozások ismerik és figyelik is konkurenciáikat, és a válaszok szerint 38 %-ban a közösségi média felületeken találkoznak a hirdetéseikkel. Általában elmondható, hogy a vállalkozás a nála nagyobb, működőképesebb, “menőbb” konkurensét figyeli aktívan. Így érthetetlen, hogy ha tisztában van egy-egy vállalkozás a konkurens megjelenési felületeivel, az online jelenlétük mértékével, miért is nem gondolja azt, hogy szükség lenne a saját online jelenlétének megreformálására.
A válaszadók csupán 28 %-a használja a hírlevél küldést eszközként, úgy, hogy közben az általuk figyelt konkurensek 38 %-a használja aktívan ezt az eszközt.
Ennél is meglepőbb, hogy a válaszadók közel fele egyáltalán nem rendelkezik céges weboldallal. És másik kérdésben hasonló eredményre jutunk, a vállalkozások több mint fele nem rendelkezik semmilyen közösségi média jelenléttel. A közösségi média jelenlét jelentős mértékben a Facebookon való megjelenésre korlátozódik (89 %), elhanyagolható a további, hasonló platformokon való megjelenés. Ebből következhet, hogy jó eséllyel lehet kitűnni a Youtube-n, a Pinteresten, az Instagramon is.
Vállalkozásunk segítségére lehet weboldalának, közösségi média oldalának elindításában, folyamatos kezelésében, karbantartásában. Támogatni tudjuk vállalkozását az adminisztrációs terheinek átvállalásával, akár egy-egy területen, akár komplexen. Kérjen ajánlatot>>> most!