Kb. 3 perc elolvasni

Milyen képet formál Önről, vállalkozásáról a leendő partnere?

Modern világunkban nálunk a döntés, hogy saját néven vagy “álnéven” veszünk részt digitális életben. A személyes kapcsolatfelvétel, személyes kapcsolattartás hiányában nem nagyon tudjuk, hogy ki is van a digitális “vonal” másik végén. Ez természetesen magával hozza, hogy az emberek nem támaszkodnak a valóságra, hanem a maguk képére formálják a tényeket. És már azon sem lepődünk meg, hogy néhányan álszemélyiség mögé bújva nyilvánulnak meg, attól sem riadva vissza, hogy anyagilag, erkölcsileg tegyenek tönkre embereket, vállalkozásokat, vagy – a ha elmegyünk a falig – akár öngyilkosságba hajszoljanak valakit.

És, hogy ez hogyan jön ahhoz, hogy mit is lát Önről partnere a digitális térben? Mit teszünk, amikor egy új partnerrel szeretnénk dolgozni? Megkeressük az interneten… Az internet pedig nem felejt. Nincs annál jobb, amikor a posztok, bejegyzések alatt csupa szépet és jót írnak a vásárlók, partnerek, dagad a keblünk. De tudja, hogy hány ügyfelét veszítette el, mert egy egyszerű webes kereséssel olyan kommunikációt talált az Ön vállalkozásáról, amely számára nem volt elfogadható? Számtalan példa van arra, hogy egy negatív értékelésre a vállalkozás rossz kommunikációval válaszol. Mindenki ismeri például a Norbi Update-t, hihetetlen, de újra és újra gyomrozzák a véleményt formálókat, erősen kritizálható stílusban. És meg is kapják érte a jutalmukat. Hiába törlik az oldalukról a saját, pocsék hozzászólásukat, a web nem felejt, a leírtak önálló életet élnek.

És hogyan tudja “öregbíteni” online hírnevét?

  1. Minden megjelenést (poszt, bejegyzés, hirdetés, stb.) kísérjen figyelemmel. Nem elegendő, hogy ezek a bejegyzések felkerültek a webre, ne hagyja őket magukra. A megalapozatlan, negatív bejegyzés, hozzászólás a vállalkozás, a termék megítélését rontja, anyagi kárt okozhat.
  2. Mindig vizsgálja felül a kommunikációt, legyen egyértelmű, tárgyilagos. Ne reagáljon hirtelen, meggondolatlanul. Soha ne személyeskedjen. Fogalmazzon inkább humorral, plusz pontokat kaphat érte az olvasóktól.
  3. Kérdje ki ismerősei, családtagjai véleményét, ők milyen képet alkotnak Önről, a vállalkozásról pusztán a kommunikáció alapján.
  4. Különböztesse meg a trollkodást a tényleges, valós véleménytől. Az előbbit törölje nyugodtan (ha lehetséges), az utóbbira azonban érdemi választ fogalmazzon meg. A kritikából építkezzen, javítsa termékét, szolgáltatását.
  5. Kezelni kell az oldalon megjelenő “önhirdetőket”. Ők a vállalkozás égisze alatt igyekeznek saját terméküket, szolgáltatásukat “elsózni”. Törlés. Ennyi.
  6. Soha ne felejtse, hogy amit válaszol, az nem egyetlen emberhez szól, hanem minden olvasónak, látogatónak, jövőbeli vásárlónak, lehetséges ügyfélnek. A kommunikáció nekik szóljon.

Egy bizonyos szint fölött nem süllyedünk bizonyos szint alá.
Esterházy Péter

Megoldjuk, hogy posztjai, bejegyzései, hirdetései ne éljenek önálló életet. Figyelemmel kísérjük, gondozzuk őket. De mi ennél többet is tudunk, időt tudunk adni Önnek, pihenésre, a családra, tanulásra, utazásra….