Kb. 3 perc elolvasni

Szó szerint, hiszen az elektronikus postafiókunkban a Magyar Postával kapcsolatos történet landolt.

Kedves Virtuális Asszisztens!

A héten egy olyan problémával szembesültem a Postán, amit korábban nem tapasztaltam. Családi cégünk ügyvezetője, fizikai távolléte miatt átruházta rám az aláírási jogokat és mindenféle ügyletre ügyvéd által ellenjegyzett meghatalmazásokkal látott el.

Ez a papír a cég eddigi, 2 és fél éves múltjában megnyitott minden kaput és gond nélkül elfogadták a hivatalokban és egyéb helyzetekben, beleértve a Postát is, ahol küldemények átvételekor ezt felmutatva megkaptam azokat.

Lehet, hogy én voltam tájékozatlan és ez így nem volt szabályos, mindenestre működött.

Így aztán nem kis meglepetéssel tapasztaltam az elmúlt héten, hogy nem hajlandóak nekem átadni egy levelet, ami a szokásos módon érkezett. Közölték, hogy egy két tanú aláírásával és a posta pecsétjével hitelesített meghatalmazás felmutatása után hajlandóak velem szóba állni. Mivel ügyvezetőnk egy távoli településen van, az ottani postára kellett bemennie, hogy egy igazolást kiállíttasson. Az első sorbanállásnál megkapta az űrlapot, otthon kitöltötte, két tanúval aláíratta. Amikor másodszor állt sorban a Postán, az ügyintéző hölgy közölte, hogy ez így nem jó, ott ő előtte kell aláírnia. Új űrlap, új kitöltés, aláírás és végre megvan a pecsét, a Postai ellenjegyzés! Magánlevélben meg is érkezett hozzám ez a meghatalmazás, amit kibontottam és láttam, hogy a két tanú hiányzik!!!

Itt már kezdett elszakadni a cérna és végső elkeseredésemben gyorsan kerestem 2 tanút, akik utólagosan nevüket adták. Ezek után újfent (hányadszor is?) elmentem a Postára, és megkérdeztem, hogy másoknak nem okoz-e problémát a két tanú, és a megbízó egyidejű megjelenése egy adott postahivatalban? Mire közölték velem, hogy a két tanú nem fontos!!! Bezárult az ördögi kör, ennek megértése már meghaladta az én képességeimet.

Kedves Virtuális Asszisztens! Van arra valami mód, hogy az ilyen időrabló és a felesleges köröket megspóroljam? Honnan lehet tudni, hogy mikor melyik hivatal változtat az aktuális szabályain és hogy a kitöltendő dokumentumok melyik sora valóban kitöltendő, milyen sorrendben és kinek a jelenlétében? Létezik olyan check-lista, aminek segítségével az ilyen kellemetlen meglepetések kivédhetők?

Nagyon reménykedem, hogy tud nekem segíteni és valami bíztatót mondani, mert a vállalkozásomtól, a valódi tevékenységemtől vont el jó pár órát ez a Postával való egyezkedés.

Köszönettel

K.A.

 

Kedves K.A.!

Jómagam is küzdök a hazai bürokráciával, időrablónak találom a bevált gyakorlatokat. Azonban nem csak eddigi tapasztalataimra hagyatkozva, hanem a Magyar Postát is megkeresve, nem tudok jó hírrel szolgálni.

A Posta hivatalos szabályzatában leírja, hogy csak a saját űrlapján, hivatalosan a postai ügyintéző előtti aláírással ellátott meghatalmazást fogadja el. Postai ügyintézőnek számít a járatban járó postás is – elméletileg. A vállalkozásunk (és azoknak a vállalkozásoknak, amelyek postai ügyintézését is cégünk végzi) címére érkezett küldemények esetén nálunk, akár a hivatalban, akár a kézbesítőtől veszem át, minden esetben kérik a meghatalmazásom.

Segítségként itt megtalálható a Magyar Posta űrlapja.

Érdemes érdeklődni ügyintézés előtt más szolgáltatóknál is, megelőzve az időrabló utánajárást. Ahány ház, annyi szokás – tartja a közmondás, és ez a hazai szolgáltatókra is érvényes.

Üdvözlettel

Virtuális Asszisztens